Oczekiwania uczniów klas ósmych wobec doradztwa edukacyjno- zawodowego

grafiki postaci prezentujących zawody

Wyniki anonimowej ankiety skierowanej do uczniów klasy 8, której  celem jest zebranie informacji na temat oczekiwań wobec doradztwa edukacyjno- zawodowego.

W  badaniu wzięło udział 10 uczniów klasy 8A. Uczniowie wybierali kilka odpowiedzi.

1. Które obszary uważasz za najważniejsze i powinny szczególnie zostać uwzględnione w ramach zajęć z zakresu doradztwa edukacyjno- zawodowego? (maksymalnie 2 odpowiedzi)


a) samopoznanie                   50%
b) zawodoznawstwo             60%
c) rynek pracy i edukacji       40%
d) planowanie                        40%


2.Jaką rolę , Twoim zdaniem, powinny pełnić zajęcia z doradztwa edukacyjno- zawodowego( można zaznaczyć kilka odpowiedzi)


a) diagnozować obszary zainteresowań                            40%
b) diagnozować predyspozycje zawodowe                       40%
c) informować o możliwościach dalszego kształcenia     50%
d) informować o istniejących zawodach                          60%
e) wspierać w wyborze dalszej ścieżki edukacyjnej        70%
f) informować o rynku pracy oraz zawodach przyszłości  deficytowych i nadwyżkowych     70%
g) inną (podać jaką?)


3. Jaki rodzaj powinny mieć zajęcia z doradztwa edukacyjno-
zawodowego? ( można zakreślić kilka odpowiedzi)


a) warsztatów                                                                                                                          50%

b) konsultacji indywidualnych                                                                                                20%

c) wyjazdów do szkół ponadpodstawowych na dni otwarte                                                   20%                                                                                            
d) wizyt zawodoznawczych w zakładach pracy                                                                     60%
e ) spotkań z przedstawicielami różnych zawodów                                                                60%

f). spotkań na terenie szkoły z przedstawicielami i uczniami szkół ponadpodstawowych    54%


4. Jakie metody, formy pracy oraz środki dydaktyczne sprzyjają przekazywaniu wiedzy z zakresu doradztwa edukacyjno- zawodowego? ( można zakreślić kilka odpowiedzi)


a) praca w grupach                                                 60%
b) prezentacje komputerowe i multimedialne        10%
c) praca indywidualna                                            10%
d) karty pracy,                                                        40%
e) filmy dydaktyczne                                             40%
f) dyskusje                                                             40%
g) analizy przypadków                                          30%
h) pogadanki                                                         40%
i) wykonanie testów                                               9%
j) ćwiczenia praktyczne.                                      36%


 


Source URL: http://sp.jedrzychow.pl/aktualnosc/poradnik-zawodowy/1214-oczekiwania-uczniow-klas-osmych-wobec-doradztwa-edukacyjno